sobota 21. června 2014

Pudink z tapioky

Máma koupila tapioku, aniž by tušila, o co jde. Zdála se jí hezká a vhodná na zdobení cupcaků. Po ochutnaní a zjištění, že je tvrdá jak šutr, jsme zhodnotily, že tudy cesta nevede.
Začala jsem tedy hledat a protože vyskakovaly samé recepty na pudink, tak jsem ten nejjednodušší vyzkoušela. U tohoto receptu je fajn, že vážení nemusíte moc řešit. Kulička sem, kulička tam. Zvolila jsem ho i proto, abych zjistila, jestli má tapioka i nějakou chuť. Nemá.
Absenci výrazné chutě jsem doplnila zkaramelizovanými broskvemi, protože byly to jediné, co jsem v ledničce našla. Fantazii se v tomhle případě meze nekladou.




Suroviny na 4-5 porcí:
vycházela jsem z tohoto receptu

3 šálky mléka
1/2 šálku tapioky
1/4 šálku cukru (oproti původnímu jsem dala automaticky méně, ale klidně bych ještě trošku ubrala)
1/4 lžičky soli
2 vejce
1 lžička vanilkového extraktu

4-5 půlek broskví
1 lžíce másla
3-5 lžíc cukru nebo salka
šťáva z 1/2 citrónu

Postup:
Noc předem zalijeme tapioku mlékem, ale je možné tento krok vynechat.
V hrnci smícháme mléko, tapioku, cukr a sůl. Za stálého míchání necháme dojít k varu na středním plameni. Poté zmírníme teplotu a vaříme dalších 5 minut.
V misce prošleháme vejce a postupně (po dvou lžících) do nich vmícháme horkou směs tapioky s mlékem, cca třetinu směsi. Tuhle třetinu znovu vmícháme do hrnce a vaříme dokud nezačne směs houstnout. Až se lepí na lžíci, tak sporák vypneme a vmícháme extrakt.
Přelijeme do misek a podáváme buď horké nebo vychladlé z ledničky.

Na pánvi jsem roztopila máslo, přidala poloviny broskví a nechala opéct dozlatova. Přisypala cukr podle chuti nebo salko a nechala zkaramelizovat. Nakonec jsem přimíchala citrónovou šťávu.


2 komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...