pondělí 28. dubna 2014

Kokosové cupcakes

Mám několik kamarádů, kteří neholdují zrovna čokoládě (chápete to?) nebo celkově sladkému a radši by si kousli do klobásy (to už pochopitelný je). Ale já jsem tvrdohlavá a cupcake-kům je třeba dělat reklamu a šířit povědomí o nich. Ještě když záleží na Vás z čeho těsto upečete nebo co přidáte, vymyslíte (a někdy přemyslíte) jaký krém by se k tomu těstu hodil a nebo čím by se dal cupcake naplnit. Fantazii se meze nekladou a i proto jsou cupcakey supr.
Dnes tu pro Vás mám cupcakes alla raffaello. Tímto zdravím Terku.




Suroviny na 12 kousků:
1 vejce
1 dcl oleje
70g krystalového cukru
100g polohrubé mouky
25g kukuřičného škrobu
lžička prášku do pečiva
50g mletého kokosu
špetka soli
3 lžíce jogurtu nebo kefíru

Náplň:
50g bílé čokolády
1 lžíce másla (ideálně kakaové)
2 lžíce smetany na šlehání

Krém:
100g másla
100g moučkového cukru
4 lžíce slazeného mléka (salko)
70g kokosové moučky
(dle potřeby mléko)

Postup:
Dáme předehřát troubu na 175 C. V jedné misce našleháme vejce, olej a cukr. Ve druhé smícháme sypké ingredience dohromady: mouku, škrob, prášek do pečiva, kokos a sůl. Sypkou směs přisypáváme postupně do té tekuté a nakonec přilijeme kefír či jogurt. Naposledy zamícháme a dáme péct na 15 minut. Dopečenost zkontrolujeme špejlí.

Na náplň rozpustíme bílou čokoládu s máslem ve vodní lázni a nakonec přimícháme smetanu.

Krém si připravíme vyšleháním másla pokojové teploty s cukrem do bílé pěny. Postupně přimícháme salko a kokos. Podle konzistence a chuti můžete zředit trochou mléka.

Vychladlé cupcakes naplníme, dozdobíme krémem a například posypeme ještě kokosem a máme hotovo.








6 komentářů:

  1. Jůůůůů hned bych je všechny snědla! :D Mohla bych se prosím zeptat jaké používáš formičky? Cupcakes mi přijdou o hodně menší než běžně. Asi máš menší formu, že? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Medvedi Terezka ^.^28. dubna 2014 v 21:06

    Gemmi, to ale fakt strasne nutne potrebuju ochutnat..:D ona sama ta fotka o sobe vypada k sezrani a kdyz si clovek precte ingredience..aaaaa:D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, můžu ze zeptat, jakým způsobem je plníš? Už i u předchozího jsem přemýšlela o té náplni, jak ji tam dát. Vypadají krásně. Děkuji. -A.

    OdpovědětVymazat
  4. The cake eater: Forem mám víc (i víc než je zdrávo :D). Tyhle jsem pekla v silikonové o průměru cca 5 cm a výška 2,5 cm, ale už to dělat nebudu, je to moc práce :D a značku nevím, koupila mi je mamka v Rakousku a není to tam napsaný :-/
    Teri: Až přijedeš z vesnice :D tak ti je upeču 8)
    Anonymní: v nějakým příspěvku jsem to psala, tak jsem se nechtěla opakovat :D ale asi bude lepší to psát vždycky... Většinou dělám do cupcaků díru koncem vařečky, ale můžeš ji klidně vykrojit nožem :) a já děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za tento recept! Luxusní záležitost :)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak vydlabání díry pro plnění jde nejlépe škrabkou na brambory :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...