čtvrtek 15. ledna 2015

Domácí müsli

Je skoro polovina ledna a týdne k tomu. Píšu to, protože čtvrtky by se měly stát dnem, kdy každý týden přibude nový příspěvek. A k tomu lednu, i když jsem si nikdy předsevzetí nedávala, jak jsem nedělala plno jiných věcí, tak letos jsem si řekla, že bych se mohla naučit snídat. Začla jsem teda až 3. ledna, protože nemá cenu začínat prvního v měsíci nebo příští pondělí, že jo. Zatím jsem vydržela a pomalu si zvykám, i když se někdy musím dost přemáhat, ale nejtěžších je prý prvních 30 dní, pak jako mávnutím kouzelného proutku se stane ze všeho rutina, jako čištění zubů. Mám to vyčtený, tak snad je to pravda. Uvidíme. No a protože se musím už přemáhat a jíst vajíčka pořád dokola taky nejde, tak jsem podumala, čím by se dal ten den začít sladce a snad i zdravě? Müsli mi přišlo jako dobrá odpověď a je fajn, že si do něj můžete přidat, co máte rádi a i kolik chcete.
Tak na to vstávání a snídání a kdyby to nevyšlo, tak držte palce, ať mi vydrží aspoň ta pravidelnost v přispívání receptů.



Suroviny na 1 plech:
1 bílek
3 hrnky ovesných vloček
1 hrnek kokosu strouhaného nebo hoblinek
1 hrnek ořechů (vlašských, pekanových, pistácií, mandlí,...)
1,5 hrnku sušeného ovoce (švestky, brusinky, datle, pomerančová kůra,...)
1/2 tabulky bílé čokolády
1/4 hrnku semínek (slunečnicových, sezamových,...)
2 lžíce hnědého cukru, medu, javorového sirupu, ...

Postup:
Není nic jednoduššího, všechno smícháme dohromady a rozprostřeme na plech vyložený pečícím papírem. Dáme péct do předehřáté trouby na 130 C  dozlatova a křupava na 40 - 45 minut.
Po vychladnutí podávejte s jogurtem, sklenicí mléka nebo jen tak jako svačinu. Skladujte i 14 dní v uzavřené nádobě.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...