neděle 9. listopadu 2014

Italské recepty - Torta Caprese - 1.díl

Rozhodla jsem se vám a i sobě rozšířit pečící obzory. Začíná tak pravidelná dávka (minimálně se aspoň pokusím, čestný skautský!) typických regionálních italských receptů. Takže nás jich čeká minimálně dvacet.
V prvním díle se vypravíme do Kampánie, rodného místa mého táty a mé třetiny. Z široké nabídky neapolských receptů jsem zvolila jeden z nejjednodušších, bez mouky, dlouho vydrží, extrémně čokoládový a jedním slovem výborný... torta Caprese.
Název dort získal podle ostrova Capri, nacházející se v Neapolském zálivu. Mně přijde, že ohledně těch známějších receptů se traduje příběh o náhodě, nezdaru či chybě v postupu, který vedl k nejlepšímu výsledku. Ani u Caprese tomu není jinak. Kuchař Carmine di Fiore ve dvacátých letech minulého století měl prý hostit tři mafiány, ale ve zmatku či pod tlakem okolností zapomněl do těsta přidat mouku. V momentě, kdy si chyby všiml bylo už pozdě. Ale buď mu přálo štěstí nebo je to jen další povídačka, tak si na dortu smlsli a požadovali i recept.





Suroviny na formu o rozměrech cca 25 cm:
recept převzatý odtud

5 vajec
200g cukru krupice
250g kvalitní hořké čokolády
250g másla pokojové teploty
300g rozsekaných mandlí

cukr moučka na posypání


Postup:
Nejprve si vyšleháme v odmaštěné míse bílky s polovinou cukru. Ve vodní lázni (miska/mísa/menší hrnec nad hrncem, kde pozvolna vře voda) si necháme rozpustit čokoládu. V další míse smícháme a vyšleháme máslo s druhou polovinou cukru a žloutky. Přilijeme vychladlou rozpuštěnou čokoládu a rozsekané mandle. Nakonec opatrně přimícháme vyšlehané bílky.
Formu si vyložíme pečícím papírem nebo vymažeme máslem. Nalijeme do ní těsto a dáme péct na cca 1 hodinu do předehřáté trouby na 180 C.
Po vychladnutí pocukrujeme moučkovým cukrem.

Pokud se vám chce, tak můžete jako první krok mandle spařit v horké vodě na 1 minutu, oloupat a dát opražit do trouby pod gril na 200 C na 30 sekund až minutu.



7 komentářů:

  1. Zajímavá inspirace, trošku mi to tím množstvím tuku připomíná brownies.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to možný, i ta konzistence je podobná, ale tím, že se do těsta dávají mandle, tak je těsto takový lehčí a vláčnější :)

      Vymazat
  2. supr, určitě vyzkouším, mám teď čokoládové období, se ani nepoznávám, kolik čokolády a čokoládových věcí teď jím :D a navíc, moc ráda se přiučím novému, tak se budu těšit na další díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda :) a já mám teda takový období celej život :D

      Vymazat
  3. Tak tenhle dortik je velká namina . Ale měla bych dotaz,posledně jsem náhodou narazila na odkaz na it.web kde byla varianta s bílou coko. Teď to nemohu najít. Pomůžete mi. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. omlouvám se, že píšu až teď, ale byla jsem bez počítače. Nevím, který konkrétní myslíte, ale našla jsem aspoň tyhle dva http://blog.giallozafferano.it/didina/torta-caprese-al-cioccolato-bianco/ a http://www.cookaround.com/yabbse1/showthread.php?t=158298 a podle mě se nic nestane, když se budete řídit tímto receptem a akorát prohodíte čokolády a budete si dávat větší pozor při rozpouštění a ubrala bych trochu tuku, když je bílá čokoláda tučnější

      Vymazat
    2. To by mě taky zajímalo

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...