neděle 13. dubna 2014

Domácí výroba extraktu

Dnes jsem uklízela. Nic moc zábava. Ale narazila jsem na vanilkové lusky, které jsem dostala k narozeninám. Už je to nějaký pátek, tak mi nepřipadaly moc ve formě, ale nechtěla jsem je vyhodit. A aby se Vám cupcaky neomrzely (i když to je určitě nemožný), rozhodla jsem se zkusit udělat vanilkový extrakt a Vás informovat o postupu, který je opravdu jednoduchý. Nejtěžší bude vyčkat. A proč troškařit? Vyrobila jsem extrakty rovnou čtyři.




Ingredience: 

Vanilkový extrakt
2 vanilkové lusky
2 dcl vodky

Pomerančový extrakt
kůra z 1 pomeranče
2dcl vodky

Citrónový extrakt
kůra z 1 citrónu
2 dcl vodky

Mátový extrakt
půl misky lístků máty
2 dcl vodky



Postup:
Nemá cenu přípravu rozepisovat pro každé aróma zvlášť, liší se pouze v prvním kroku.
1. Podélně nakrájíme vanilkové lusky/ naškrábeme kůru/ mátové lístky omyjeme a osušíme. 
2. Vložíme do nádobek a zalijeme vodkou. 
3. Zazátkujeme. Uschováme na chladném a suchém místě. 
4. Každý týden mírně proštěrcháme nádobku a počkáme 6-8 týdnu. 
5. Směle začneme používat.




2 komentáře:

  1. tedy, moc děkuji za tip, extraktů není nikdy dost a v obchodě to je pálka. Ukládám si a jdu pro vodku (poprvý v životě) :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak tohle je dobrej důvod, proč si ji koupit :)) no právě a ke všemu budeš vědět, co v extraktu je :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...