pátek 4. dubna 2014

Kakaové cupcakes s karamelovým krémem

Jelikož jsem včera odolala čokoládovým makronkám se slaným karamelem (a místo nich si dala dvě zmrzliny, ale pššt). Dnes mi to bylo líto a hladina cukru volala o přísun a vůli silnou rozhodně nemám. Pekla jsem. Musím říct, že to byl nejlepší nápad dne. Povedly se, všichni jsme byli tak spokojení, že jsme je snědly a už nejsou. Důvod ke smutku? Určitě ne. Dnes jsem narazila a započala výzvu #100happydays, takže pravidelná dávka pečení a receptů zaručena.




Suroviny na 15 kusů:
80g polohrubé mouky
3 lžičky kakaa na pečení
1/2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
3 lžíce krupicového cukru
1 vejce
2 dcl smetany ke šlehání (30%)
1 lžíce oleje  

Krém:
2 dcl smetany ke šlehání
4 lžíce salka karamel 8%
mořská sůl na posypání 

Postup:
Vzhledem k naléhavosti situace chuti po sladkém, jsem rovnou v jedné míse našlehala vejce, cukr, olej a smetanu, ani ne minutu. Rozžhavila troubu na 175°C. Do druhé misky jsem odvážila mouku, kakao, prášek do pečiva a přidala sůl. Pak jsem postupně během šlehání sypkou směs přisypávala do té tekuté. Naplnila košíčky a tentokrát můžete dát těsta i víc, protože moc nevyskočilo. V troubě byly asi 15 minut. Propečenost zkontrolujte špejlí, jakmile se nic nelepí plech vytáhněte a nechte vychladnout. 

S krémem jsem se taky moc nepárala. Ke smetaně na šlehání jsem přidala salko a šlehala. Akorát tady bacha, ať nepřešleháte. Jednou se mi to povedlo a když můžu, tak tuhle práci přenechám někomu jinému, ať je to tentokrát na něho. 

Nazdobíme, posypeme solí a nebo v mém případě zapomeneme a nafotíme bez ní. Nevadí, chuťově konzervativní stejně tenhle krok přeskočí.




P.S. Pokud se vám nebude zdát konzistence krému nebo máte radši sladší, tak klidně přidejte nebo naopak trošku salka odeberte. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...