sobota 3. května 2014

Troj-čokoládové cupcakes

Lásce se má přát a výročí se mají slavit.
Nedávno byl i první máj, lásky čas, tak cupcakes se zapíchnutými srdíčky nemohly chybět.
Oba - zamilovaní - objednatelé - kamarádi jsou čokoholici (jak já jim rozumím), tak volba cupcakes byla jasná. Kakaové těsto (protože je osvědčené, viz tady), čokoládová náplň a čokoládový krém (pařížská šlehačka).

Co víc dodat... pečte je s láskou.



Suroviny na 12 kusů, 7 cm v průměru (nebo 22 kusů o průměru 4 cm):
50g másla pokojové teploty
2 vejce
130g třtinového cukru
115g polohrubé mouky
15g mandlové mouky (rozsekané mandle na prášek)
1 lžička sody
3 lžíce kakaa na pečení
130ml acidofilního mléka (nebo kefíru)

Náplň:
50g hořké čokolády
5 lžíc smetany ke šlehání

Krém:
200 ml smetany na šlehání
50g hořké čokolády




Postup:
Troubu předehřejeme na 175°C. Formu si vyložíme papírovými košíčky (nevím, jestli je to blbost, ale jednu várku jsem upekla bez košíčku a do druhého dne trošku ztvrdly, ty v košíčku ne).
Všechny ingredience krom acidofilního mléka smícháme a vyšleháme krátce dohromady. Nakonec přimícháme mléko (nebo kefír) a dáme péct na 15-20 minut.

Náplň připravíme rozpuštěním čokolády a přimícháním smetany. Není nic jednoduššího a pro mě snad lepšího.
Do vychladlých cupcaků vydlábneme koncem vařečky či pomocí nože otvor, ten naplníme pomocí lžičky. Mně se osvědčilo plnit, když je směs ještě aspoň vlažná (víc se vsákne, ale možná je to zase jen můj pocit).

S přípravou krému musíme začít večer nebo ráno (pokud budeme chtít zdobit večer), jelikož se směs musí několik hodin nechat vychladit v ledničce. Čokoládu necháme rozpustit spolu se smetanou ve vodní lázni na mírném ohni. Promícháme, necháme vychladnout, zakryjeme folií a dáme do ledničky. Druhý den nebo po několika hodinách na nízké otáčky vyšleháme do hustého krému.

Pokud se nesní hned, tak skladujeme v uzavřené krabičce v ledničce. Nejvýš 3 dny, ale jistá si nejsem, protože u nás tak dlouho ještě nikdy nevydržely.



P.S. Ještě jsem nevychytala, jak cupcakes bezpečně transportovat (jestli to vůbec jde). Pokud máte nějaké zaručené rady, tak sem s nimi, budu vděčná. Do té doby si pro ně nejezděte na koloběžce, prosím. Mám z toho nervy za Vás.

5 komentářů:

  1. Ahoj, nejdřív bych ti chtěla říct, že všechny cupcakes jsou úžasné až se mi sbíhají sliny =) =D. Chtěla jsem se zeptat, protože podle fotek to vypadá na ty úplně malé cupcakes, kde kupuješ či objednáváš ty košíčky?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, děkuju moc :) jo, většinou peču ty menší, forma má v průměru ani ne 5 cm a košíčky kupuji většinou na cestách, ale třeba tyhle bílý jsem objevila v Tescu v Brně :) pokud na ně narazíš i někde jinde, tak budu ráda, když mi napíšeš kde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si tuhle formu právě nedávno koupila a nikde v obchodě nemůžu sehnat mrňavé košíčky. Všude normální nebo ty velké =D. Zítra omrknu Globus, tak budu doufat, že mě aspoň tenhle nezklame, tak dám kdyžtak vědět ;).

      Vymazat
    2. http://www.candyshopzlin.cz/eshop/produkt/288-krabicka-na-cupcakes--sv.ruzova--12ks.html#desc
      Já objevila na netu a ani neni tak drahá.Poprvé jsem vyzkoušela váš recept na cupcakes kakaové a rodina byla nadšená.Moc děkuji za recept.

      Vymazat
    3. díky moc, super :) a jsem ráda, že chutnaly :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...