neděle 11. května 2014

Čokoládové sušenky

Pořád se držím toho, že musím trénovat i něco jiného než cupcaky. Tentokrát to byly sušenky podle receptu Z ghetta blog, který jsem trošku (trošinku) upravila, ale jejich nejsušenkovatost vůbec neutrpěla a rozhodně je doporučuju. Během 5 minut od vytažení plechu z trouby, celá řada zmizela a máma nešetřila chválou a to je největší kritik, jakého můžete potkat.
Sušenky na povrchu malinko ztvrdnou a vevnitř jsou vláčné, takže pro mě značka ideál.



Suroviny na cca 50 kusů:
190g másla pokojové teploty
200g cukru (já použila 100g třtinového a 100g krupice)
2 vejce
2 lžičky vanilkového extraktu
2 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
1 lžíce medu
1 tabulka čokolády na vaření (klidně i víc)
350 g mouky (dala jsem 150g hladké a 200g polohrubé)


Postup:
Nejprve rozšleháme máslo s cukrem do pěny (asi 2 minuty). Do směsi během šlehání postupně přidáme vejce, extrakt, prášek do pečiva, sůl a med. Není potřeba šlehat moc dlouho.
Nakrájíme si čokoládu na menší kousky.
Poté začneme zapracovávat mouku do vyšlehané směsi. Míchala jsem gumovou stěrkou a mouku jsem přidávala podle instrukcí po 2 lžících. Nakonec jsem přisypala 2/3 kousků čokolády.
Konzistencí je těsto celkem lepivé, takže sušenky jsem tvarovala (či popravdě řečeno netvarovala) lžičkou a stěrkou. Neměla jsem náladu si patlat ruce.
Buď si na plech dáme pečící papír nebo jako v mém případě použijeme silikonovou podložku na makronky (když už jsem ji dostala, tak ji musím používat). Do každé ještě zapíchněte kousek čokolády z té zbývající třetiny, co jste nepoužily do těsta.
Dáme péct do předehřáté trouby na 180 C a na 10 minut (v původním receptu je na 200 C a minut 8).



2 komentáře:

  1. Tak ty určitě vyzkouším. Aspoň můžu na chvilku vyměnit mé cookiesky za tyhle. Jinak hlásím, že ty malinké košíčky na cupcakes mají v Globusu v několika velikostech od úplných prcků po větší a mají papírové i silikonové ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, tak to se pro ně stavím :) A vyzkoušej, já bych klidně ubrala ještě trochu cukru, ale všem chutnaly takhle :) a pošli recept, zkusila bych je :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...