neděle 25. května 2014

Makronky z buráků s karamelovým krémem

Makronkám jsem dala další šanci, protože je ale pořád moc nemusím, tak jsem zkusila skořápky upéct z umletých nesolených arašídů. Můžu říct a napsat, že mi přijdou lepší než z mandlové mouky, asi nejsou tak jemné chutě, ale na druhou stranu jsou o trochu méně sladké a to mi vyhovuje. Měla bych dodat, že arašídů bych se hlavně po večerech ujedla, takže jsem možná neobjektivní posuzovatel, ale chutnaly i ostatním členům rodiny, tak být vámi, vyzkoušela bych je.




Suroviny:
140g buráků bez slupky
125g cukru moučka
105g bílků
105g cukru (může být i krystal)
případně barvivo

Náplň:
7 vrchovatých lžic salka
5-6 lžic smetany na vaření

Postup:
Napíšu zkrácenu verzi, protože jsem je dělala přesně jako minule. Stejný počet otočení pomyslené osmičky při vmíchávání směsi do vyšlehaných bílků i stejný počet bouchnutí do stolu. Pro podrobnější návod klikněte zde.
Nejprve jsem v robotu rozdrtila arašídy na mouku (do robotu jsem jich dala asi o 10g více, protože přes jemné sítko ne vše projde), vzniklý prášek jsem prosela s moučkovým cukrem.
Ve druhé míse jsem vyšlehala bílky do pevné konzistence (šleháme minimálně 10 minut). Pokud chceme přidat barvivo, teď je ta správná chvíle, poté ještě minutu šleháme.
K bílkům jsem následně přisypala prosátou směs arašídů s cukrem a začala směs pomalu a s citem gumovou stěrkou vmíchávat.
Jakmile má hmota tekutější konzistenci, tak jí naplníme cukrářský sáček a začneme tvořit na vyložený plech pečícím papírem kolečka. Každým plechem bouchneme o stůl či jiný pevný povrch a necháme aspoň 30 minut makronky zaschnout.
Plech s makronkami pečeme cca 15 minut v předehřáté troubě na 150 C. Údaj je pro každou troubu jiný.

Na náplň jsem nechala rozehřát salko a přidala k němu smetanu a pořádně promíchala. Nechala vychladnout a makronky před podáváním naplnila.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...